בריאות טובה
»
»

אומגה 3

אומגה 3 זהו שם כולל לחומצות שומן בלתי רוויות. אלו הן חומצות אורגניות המשחקות תפקיד חשוב בפעילותו של הלב, המוח ואף של כלי הדם.

תרומת אומגה 3 לגופינו

נראה כי אומגה 3 תורמת להעלאת כולסטרול טוב ולאיזון בין כולסטרול טוב וכולסטרול רע, העלאת טריגליצרידים, המסת גורמים המצטברים בדפנות כלי הדם, מסייעת לקרישת דם, אומגה 3 מאזנת את טמפרטורת הגוף, מונעת דלקות בכלי הדם ומורידה את ההסתברות ללקות באוטם בשריר הלב, לאומגה 3 יש יכולת אנטי דיכאונית, מסייעת בייצור הורמונים, מפחיתה את הסיכוי לחלות בסרטן, אומגה 3 תורמת ליכולות הקשב ומאזנת את לחץ הדם של הגוף. ניתן לומר כי אומגה 3 חיונית ואחראית על התפקוד של תאי גופינו.

קבוצת השומנים אומגה 3 למעשה כוללת שלוש חומצות שומן:

אנחנו איננו יכולים לייצר בעצמנו, בגופינו חומצה מסוג אלפא-לינולית ALA)) בדיוק מסיבה זו עלינו לדאוג שתיהיה אספקה חיצונית של חומצה זו. דרך מקובלת לספק חומצה זו לגוף היא באמצעות מאכלים מסויימים. הנה רשימה של מזונות אשר מכילים אומגה 3 המומלצת לצריכה על ידי מומחים רבים:

אומגה 3 של סופהרב היא המומלצת שלנו

אומגה 3 ואומגה 6

בגופינו יש אומגה 3 ואומגה 6 ועליהם להיות בפרופורציה מסויימת. מומחים גורסים כי היחס האופטימאלי ביניהם צריך להיות 4:1, כאשר הארבע מתייחס לאומגה 6 בעוד שאחד מתייחס לאומגה 3. אך יחס אופטימאלי זה מושפע ישירות מהרגלי התזונה שלנו ומן הדיאטה שלנו. יחס זה התערער מאוד בשנים האחרונות עקב השינויים החלים באורך חיינו המודרני ובצריכת המזון שלנו. כיום המצב הוא כזה שעקב הדימיון המולקולרי בין אומגה 3 לבין אומגה 6, בהעדר אספקה מספקת של אומגה 3, מחליף אומגה 6 את אומגה 3 ומוביל לתופעות שאינן חיוביות עבור גופינו כגון עלייה בסיכוי לאירועים בלב, הצרת עורקים, ירידה ביכולת הריכוז ועוד.

מחקרים אודות אומגה 3

לאחרונה חוקרים רבים מכל העולם בודקים את ההשפעה של אומגה 3 על גופינו ועל רווחתינו, במיוחד לאור הירידה בצריכה הטבעית של אומגה 3 וירידתה מן התפריט היומי שלנו לנוכח השינויים באורך חיינו.

מחקר שנערך לאחרונה מגלה כי לאומגה 3 מסוג DHA השפעות משמעותיות על גופינו: ה-DHA יעיל במניעת מחלות לב, מסייע באיזון הכולסטרול. נמצא גם כי לחומצת השומן מסוג זה יש השפעה על מוחינו, שכן לפחות 50 אחוזים ממוחינו מכיל שומנים וה-DHA מהווה חלק ניכר מן השומנים המרכיבים את מוחינו. שומנים אלו חיוניים לייצור המוח ורשתית העין, על יש לה משמעות מיוחדת כשמדובר על תינוקות קטנים. העדר כמות מספקת של חומצה זו אצל תינוקות עשויה להוביל להפרעות שונות בילד הבוגר כגון היפראקטיביות, בעיות קשב, ריכוז וזיכרון, דיכאון, מועדות לאלימות, דיסלקציה ועוד. בנוסף מחקרים עכשוויים שנעשו הראו כי אלצהיימר ואפילפסיה גם כן עשויים להיות תוצר של כמות לא מספקת של אומגה 3 בגופינו.

בנוסף נמצאו הוכחות כי לאומגה 3 השפעות מקלות על מיגרנות וכאבי ראש תכופים, על מחלות נפש כגון דיכאון, הפרעה אובססיבית קומפולסיבית, טורט סינדרום, הפרעות קשב וריכוז, הפרעות התנהגותיות, דיסלקציות, חרדות, דכאון, תסמונת קדם ויסתית (PMS), דכאון לאחר לידה ואוטיזם כמו גם השפעות מקלות על תופעות ומחלות פיזיולוגיות שונות כגון:ירידה בצפיפות עצם, דלקות פרקים, מחלות לב, אסטמה, אלגריות ומחלות בכלי הדם.

האם נטילת אומגה 3 מפחיתה את הסיכוי למחלות לב ולכלי דם
המידע המופיע בדף זה הוא כללי בלבד, ואין בו בכדי להוות חוות דעת מוסמכת, או ייעוץ מוסמך. על הקורא לפנות לקבלת חוות דעת או ייעוץ מקצועיים לפני כל שימוש במידע המופיע באתר זה. אין המידע מהווה תחליף לייעוץ מקצועי של הרופא המטפל. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.
בריאות טובה
טפטפים
נורלבו
אקילן ספורט
פמינה לקטל
וסיקר