בריאות טובה
»
»

מים מינרליים - שתיית מים בחורף, כמה צריך לשתות ואיך נזכור?

כולם יודעים כמה חשוב לשתות מים אך לצערנו, לא כולם מקפידים לשתות ובעוד לחלק מהאנשים קל מאוד לשתות את הכמות הנדרשת קיימים לא מעט אנשים שממש מתקשים לשתות – דבר שגורם לפגיעה בגופם. כדי להבהיר עד כמה חשוב לשתות מים נציין כי הם מהווים את מרבית גופו של האדם (כ- 60% בממוצע מגופו של אדם בוגר ו -70% מגופם של הילדים) ובעוד גופינו יכול לשרוד ללא אכילה במשך 5 שבועות הוא לא מסוגל לשרוד ללא מים במשך 5 ימים משום שהם אחראיים לכל הפעולות שמתבצעות בגוף.

המים מעורבים בתהליכים רבים, ביניהם: תהליך העיכול, מחזור הדם, ספיגת המזון שאנו אוכלים, הפרשות, פעילות התאים, סילוק הפסולת, שמירה על טמפרטורת הגוף והגוף מאבד נוזלים כל הזמן – בין אם בנשיפה, בהפרשות, בצואה ובזיעה כך שללא המים עשוי האדם לסבול משיבושים רבים, ביניהם: הצטברות אבנים בכליות, עצירות, התייבשות, כאבי ראש, עייפות, חום ובעיות בריאותיות נוספות. כדי למנוע את הבעיות הללו חשוב לשתות גם אם לא חשים צמא ולהרבות עוד יותר בשתייה כאשר מבצעים פעילות גופנית, כשסובלים ממחלה או כשנמצאים בסביבה חמה ויבשה. כמו כן, חשוב מאוד להקפיד על שתיה בחורף שכן גם בתקופה זו הגוף זקוק להרבה מים.

להקפיד לשתות מים גם בחורף

בתקופת הקיץ קל יותר לזכור לשתות משום שאי אפשר להתעלם מהחום, בניגוד לכך - בחורף, נוטים אנשים רבים לשכוח לשתות משום שהקור ושעות השמש המעטות ובנוסף לגורמים אלו ההסתגרות בבית – בניגוד לחודשי הקיץ בהם נהנים רבים ללכת לים ולבצע פעילויות שונות בחוץ תחת השמש גורמים להם לחשוב שכמות המים שנחוצה להם אינה גדולה כמו בקיץ, מדובר על טעות קשה.

כמה צריך לשתות בחורף?

במהלך החורף צריכים הגברים לשתות כ-3 ליטר מים. ההמלצה עבור הנשים היא לשתות כ-2.2 ליטר מים. גברים ונשים שמבצעים פעילות גופנים יצטרכו לשתות כמות רבה יותר משום שבמהלך הפעילות הגוף מאבד נוזלים.

למה הגוף שלנו זקוק ליותר מים בחורף?

שתיית מים בכמות מעטה מידי גורמת לרבים לסבול מכאבי ראש וחוסר ריכוז. קיימות סיבות רבות שדורשות שתייה מרובה בחורף, בין הסיבות הללו ניתן למנות את הצורך לייצר אנרגיה שתשמור על תפקוד הגוף ותמנע התייבשות, תשמור על הגוף במקרה שחולים והגוף מתייבש או במקרה וצורכים תרופות אנטיביוטיות. חשוב לזכור שהחימום שדלוק בחורף מייבש את החדרים וגורם לזיעה בלי שמעניקים לה תשומת לב, גם שתיית משקאות חמים שמכילים קפאין שגורם לייבוש או שתיית אלכוהול שגורם לגוף לאבד נוזלים דורשים שתייה מוגברת. סיבה נוספת לשתיית מים מרובה היא שהמים ימנעו אכילה מופרזת – הם יסייעו בתהליך העיכול ובתהליך חילוף החומרים ויתרמו לוויסות הרעב שמתגבר במהלך החורף וגורם לאכילה מוגזמת.

איך נזכור לשתות בחורף?

ניתן להגדיל את כמות צריכת המים בקלות – אפשר לשתות תה בטעמים שונים אך חשוב לבחור בתה ללא קפאין משום שבדיוק כמו הקפה שמכיל קפאין ומשתן – כך גם במקרה של שתיית תה עם קפאין. שתיית ספל תה ללא קפאין שווה לשתיית ספל של מים מינרליים מבחינת צריכת הנוזלים. נוסף על כך, ניתן לשתות מים מוגזים או מים בטעמים של סדרת נביעות פלוס+ וליהנות מטעמים עדינים של אפרסק, ענבים, משמש-אננס ותפוח. המים הללו מכילים מעט קלוריות והם לא מכילים צבעי מאכל, חומרים משמרים וממתיקים.

דרך יעילה נוספת תהיה לרכוש בר מים כמו בר מים נביעות ולקחת לכל מקום בקבוק מים. חשוב מאוד לזכור להשיב לגוף כמות מים ששווה למשקאות שמכילים קפאין ולמשקאות אלכוהוליים ואם רוצים לשדרג את המים אפשר לחתוך חתיכת פרי ולהכניס אותה לכוס מים רותחים.

כשחושבים על זה, מאוד קל להקפיד על שתיית מים מרובה בחורף

המודעות לצורך להקפיד על שתיית מים מרובה והכרת הדרכים הרבות שמסייעות להגיע לכמות הנחוצה יכולות לסייע לכל אחד ואחת להגביר את כמות שתיית המים הנחוצים לשמירה על הגוף. כמו כן, יכולים שפע המוצרים של חברת נביעות להקל על המשימה - רכישת בר מים איכותי, שתיית בקבוקי מים בטעמים נפלאים, שתיית בקבוקי מים מוגזים לגיוון השתייה, מגוון בקבוקי המים, ביניהם: בקבוק מים TO GO שמתאים לביצוע פעילות גופנית, בקבוק מים בייבי, בקבוק מים מעודן שעשוי מזכוכית ובקבוקים נוספים שמגיעים בגדלים של חצי ליטר, ליטר וליטר וחצי יכולים לסייע לכל אחד להקפיד על צריכת המים שנחוצה לגופו, למנוע כאבי ראש, לשמור על חיוניות, ערנות וריכוז, להתגבר על מחלות החורף, למנוע התייבשות, לשמור על חילוף חומרים תקין, למנוע אכילה מופרזת ולשמור על הגוף מפני מגוון מצבים נוספים.

המידע המופיע בדף זה הוא כללי בלבד, ואין בו בכדי להוות חוות דעת מוסמכת, או ייעוץ מוסמך. על הקורא לפנות לקבלת חוות דעת או ייעוץ מקצועיים לפני כל שימוש במידע המופיע באתר זה. אין המידע מהווה תחליף לייעוץ מקצועי של הרופא המטפל. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.
בריאות טובה
טפטפים
נורלבו
אקילן ספורט
פמינה לקטל
וסיקר