בריאות טובה
»
»

מצב נפשי ולחץ דם

המצב הנפשי של האדם משפיע באופן ישיר על מצבו הגופני. מתח ומצב רוח שפוף עלולים להביא לבעיות לחץ דם, כיבים בקיבה, פגיעה במערכת החיסון ואינספור מחלות נוספות. אורח החיים המודרני מביא עמו לחץ נפשי, האדם הממוצע מתמודד בכל רגע נתון עם קשיים כלכליים, בעיות משפחתיות ולחצים במקום העבודה.

כאשר מוסיפים אל כל הקשיים הללו גם מחסור בשעות שינה ופעילות גופנית ומזון עשיר בשומן ומלח התוצאות מדאיגות. שינויים באורח החיים ומעבר לסגנון חיים רגוע ובריא יותר יכולים בהחלט לשפר את המצב.

יתר לחץ דם הוא גורם סיכון משמעותי בהתפתחות מחלות לב, כלי דם, כליות ועוד. אורח החיים הבריא מהווה פתרון טבעי לבעיה. בעזרת ירידה במשקל, מזון בריא, פעילות גופנית והפחתת הלחץ הנפשי אפשר להוריד את לחץ הדם ללא תרופות.

הלחץ בעבודה והשפעתו על הבריאות

סביבת עבודה לחוצה ומתוחה מתבטאת בתחלואה כללית של הגוף, קשיים נפשיים ובעיות לחץ דם. מחקרים מראים כי סטרס מביא לשחיקת עובדים מהירה, תחושת מיצוי ועזיבת מקום העבודה. בהתאם לכך פועלים המעסיקים להורדת סף הלחץ ושילוב הפסקות ופעילויות מיוחדות לעובדים בלוח הזמנים.

מבוגרים שמתמודדים עם סביבת עבודה לחוצה ומגיעים הביתה אל קשיים כלכליים ומערכות יחסים נטולות כל תמיכה ואהדה, נמצאים בקבוצת סיכון לפיתוח בעיות לחץ דם. מצב נפשי רעוע הופך לגורם סיכון משמעותי עוד יותר, כאשר האדם מעשן ומחזיק בנטייה תורשתית לפיתוח בעיות לחץ דם.

איך מתמודדים עם הלחץ?

הרפואה המודרנית מציעה שיטות טיפול ותוספי תזונה להקלה על מצבי סטרס והתמודדות עם הקשיים הנפשיים שמאפיינים את אורח החיים המודרני. הרפואה האלטרנטיבית שמחה להציע טיפולים להורדת לחץ דם ומתח נפשי באמצעות עיסויים, רפלקסולוגיה, דיקור, הילינג ותוספי תזונה.

במקרים חמורים יותר אפשר יהיה לשלב טיפול פסיכולוגי לצד טיפולים אלטרנטיביים ותרופות הרגעה קלות. בעזרת שינויים באורח החיים והפחתת העומס אפשר יהיה לשפר את המצב הנפשי ולמנוע את התפתחות המחלות מבלי לעזוב את מקום העבודה.

פסיכולוגים יוכלו ללמד את האדם כיצד לפרוק את המתחים ולמנוע הצטברות של כעסים והדחקת רגשות. פעילות גופנית סדירה במכון כושר או באופן עצמאי תוכל גם כן לסייע להפחתת סטרס. במקרים קיצוניים בהם יש להרחיק את האדם באופן מיידי מהסביבה הלחוצה ימליצו הרופאים על שינויי קריירה או חופשה ארוכה.

השפעת הסטרט על הבריאות

הגוף מגיב למצבים של מתח בהאצת הדופק, עליית לחץ דם וקצב נשימה מהיר. כלי הדם מזרימים כמות גדולה יותר של דם לשרירים ומשחררים אדרנלין בכדי לספק לגוף יותר אנרגיה. הפעולות הללו טבעיות לחלוטין אך כאשר הן מתקיימות בכל יום הגוף מתעייף ומתקשה להתמודד עם הלחץ.

התוצאות של החיים בסביבה מתוחה באות לידי ביטוי בעייפות כרונית, הפרעות מצב רוח, בעיות שינה, כאבי ראש, החמרה בתופעות אלרגיה, לחץ דם גבוה ועוד. במקרים בהם האדם מוצא פורקן למתח בצריכת אלכוהול, עישון ואוכל עשיר בשומן התוצאות חמורות עוד יותר. כל שיש לעשות בכדי לשמור על אורח חיים בריא יותר הוא להוריד את סף המתח ולהקדיש זמן בכל יום למנוחה ורגיעה.

המידע המופיע בדף זה הוא כללי בלבד, ואין בו בכדי להוות חוות דעת מוסמכת, או ייעוץ מוסמך. על הקורא לפנות לקבלת חוות דעת או ייעוץ מקצועיים לפני כל שימוש במידע המופיע באתר זה. אין המידע מהווה תחליף לייעוץ מקצועי של הרופא המטפל. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.
בריאות טובה
טפטפים
נורלבו
אקילן ספורט
פמינה לקטל
וסיקר