דיכאון בגיל 50

התחושות והשינויים הפיזיים

גיל 50 אינו גיל פשוט ורבים חווים דיכאון בגיל 50, מצב הרוח הינו ירוד, אין הנאה או מוטיבציה, קיימת חוסר אנרגיה, הפרעות שינה, תיאבון, ירידה קוגניטיבית, מחשבות שליליות ואפילו מחשבות אובדניות. אריקסון, היה הפסיכולוג הראשון, אשר התייחס למה שקורה לאחר גיל 40 וראה את השלב שבין גילאי 35-50, בתור תקופת הבגרות האמצעית שבה אדם משקיע יותר במשפחה שלו ובמקום עבודתו. אם אדם מסוים, עובר תקופה זו בהצלחה, הוא יחוש תחושה של יצירה והצלחה, הגשמה עצמית ואם הוא לא מצליח לעשות זאת, או שלא הגיע ליעדים שציפה להם, הוא יחוש תחושה של קיפאון שמזדהה עם משבר אמצע החיים.

המושג "דיכאון" יכול להיות שגוי, היות ויש אנשים שתקופה קצרה חשים דכדוך מסוים והוא חולף כלעומת שבא. מצד שני, אם מדובר בשינוי מהותי של ירידה באנרגיה, אין חשק לבצע דברים שאותו אדם אהב לבצע לפני שחש בדיכאון, הסתגרות מאנשים ומקרובים, חרדות למיניהן

וכדומה, אם מדובר בתקופה של מעל לשבועיים, מדובר על דיכאון בגיל 50 במידה והסובל מבעיה זו הוא בגיל זה, יש לפנות מיד לתכנית טיפול בדיכאון כך שניתן יהיה לאפשר למי שסובל מדיכאון איכות חיים טובה, בעקבות הטיפול.

דיכאון הינו מצב פתולוגי שבו קשה לאנשים הסובלים ממנו לשלוט ברגשותיהם

יש לציין כי דיכאון בגיל 50 או דיכאון בכלל, הנו מצב פתולוגי שבו אנשים הסובלים ממנו, אינם יכולים לשלוט על רגשותיהם. אובדן חוסר חיוניות, הינו הסימפטום המובהק לדיכאון ויש לטפל במצב זה במהרה. גם הצפה של רגשות כגון תחושה של פאניקה וחרדה סבב אירועים שהם ממש לא משמעותיים או שאינם מהווים סיבה לפחד. יש לציין כי דיכאון וחרדה הינם מצבים מקבילים ומי שמהווה דיכאון לתקופה ארוכה, החרדות לא יאחרו להגיע.

יש לציין בנוסף, כי התופעות של דיכאון, מתחילות למעשה בגיל 40 שהוא גיל המעבר שבו מתחילים השינויים הפיזיולוגיים והנפשיים גם יחד. ישנם אנשים שחווים משבר זה המלווה בדיכאון שנמשך זמן רב, הם מרגישים שהזוגיות שלהם מתחילה לא להות מתאימה להם והכול עולה על פני השטח. יש שמעוניינים להתגרש דווקא בגיל זה בגלל קונפליקטים סמויים או רדומים שהם שמו להם לב יותר, דווקא בגיל זה, כאשר הילדים עזבו את הבית והם נמצאים לבד ואז הכול צף.

הבשורות הטובות הן שדיכאון בגיל 50 זו אינה גזרה משמיים

יש לדעת כי דיכאון בגיל 50 אינו גזירה משמיים וניתן לטפל בבעיה זו, באמצעות טיפול קוגניטיבי התנהגותי . יש לפנות למטפל מוסמך המטפל באמצעות שיטת CBT שהיא שיטת טיפול המתייחסת לשינוי דפוסי החשיבה וההתנהגות, מה שישנה את השקפת החיים הפסימית של המטופלים, להשקפה אופטימית יותר. יש לפנות למי שהוא וותיק בתחום כמו מטפל מוסמך שהוא בעל ניסיון והצלחה מוכחת. אחד מהמטפלים המוצלחים בנושא זה, הינו אורי פוקס, אשר עובד ומתמחה בכל סוגי הדיכאונות והחרדות ולו שתי קליניקות פרטיות לצורך טיפולים אלו. זכרו, ככל ותפנו אל טיפול מוקדם, כך זמן הטיפול יהיה קצר מועד, ממוקד ויחסוך מכם עגמת נפש.

עוד מידע בנושא דיכאון בגיל 50